باهوش ترين حيوانات
باهوش ترين حيوانات

گوسفند: گوسفندان معروف هستند به دنباله‌روي بي‌فکر! ولي مطالعات نشان داده‌اند که آن‌ها در واقع، بسيار باهوش هستند. آن‌ها چهره‌ها را باز شناخته و به ياد مي‌سپارند و مي‌توانند احساسات را درک کنند و واکنش نشان دهند. آن‌ها به آموزش هم واکنش نشان مي‌دهند.

 

نهنگ: نهنگ‌ها از طريق آوازي پيچيده، ارتباط برقرار مي‌کنند. آن‌ها به‌صورت گروهي زندگي مي‌کنند و توانايي حلّ مسئله از خود نشان مي‌دهند. مغز بعضي از انواع نهنگ‌ها شبيه به مغز انسان است.

 

کلاغ: کلاغ‌ها در زمره‌ي باهوش‌ترين گونه‌هاي پرندگان هستند. بعضي از انواع کلاغ‌ها ابزارهاي خودشان را ساخته و از آن‌ها استفاده مي‌کنند.

 

دلفين: همه مي‌دانند که پس از انسان، دلفين‌ها باهوش‌ترين موجودات روي زمين هستند. آن‌ها خودآگاهي دارند و در گروه‌هاي اجتماعي زندگي مي‌کنند و با سوت و صداهايي که شبيه زبان است، ارتباط برقرار مي‌کنند.

 

فيل: فيل‌هاي آفريقايي و آسيايي، مغزهاي بسيار پيچيده‌اي دارند و اين، نشان دهنده‌ي هوش آن‌هاست. فيل‌ها حيات عاطفي داشته و نوع‌دوست هستند و مردگان خود را دفن مي‌کنند.

 

موش: موش‌ها خيلي سريع ياد مي‌گيرند و آموزش دادن به آن‌ها، آسان است. آن‌ها توانايي حل مسئله را هم دارند.

 

سگ: سگ‌ها بسيار اجتماعي و آموزش‌پذير هستند. آن‌ها از انسان راهنمايي مي‌گيرند و زبان و رفتار ما را درک مي‌کنند.

 

طوطي: طوطي‌ها به تقليد کلمات معروفند. ولي به نظر مي‌رسد بعضي از طوطي‌ها، معناي آن‌چه مي‌گويند را درک مي‌کنند و از کلمات در جملاتي ساده استفاده مي‌کنند. آن‌ها هم‌چنين مي‌توانند از ابزار استفاده کنند و پازل‌ها را حل کنند.

 

شامپانزه: شامپانزه‌ها ابزار مي‌سازند و از آن استفاده مي‌کنند. آن‌ها در سازه‌هاي اجتماعي پيچيده زندگي مي‌کنند و در شکار همکاري مي‌کنند. نحوه‌ي برقراري ارتباط آن‌ها، بسيار شبيه به ارتباط غيرکلامي انسان است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: باهوشترن حيوانات, گوسفند, نهنگ,
نويسنده : zahra